Hemma

Kunde som ni märkte inte uppdatera något mer i Barca, hade tillgång till internet men eftersom det var så segt så orkade jag inte sitta i timmar med ett inlägg :)

Vi har haft det kanon verkligen, så skönt att få komma bort och ro om varandra i några dagar. Vi har gjort en massa saker såsom

* sett barca vinna på Camp Nou - sjukt häftig upplevelse
* vandrat runt hand i hand i hamnen
* ätit Ben och Jerrys på stranden
* vandrat upp i olympia berget och tittat på den maffiga arenan
* vandrat upp i en park men underbar utsikt
* varit uppe högst upp i kyrkan segrada familia
* tagit massa kort
* shoppat lite
* lekt riktiga turister på en hop on hop off buss
* vandrat längst gatorna i timmar
* ätit underbara middagar
* druckig god Cava och gott vin

och så mycket mera!

ska självklart visa bilder men måste gå och lägga mig nu, imorgon väntar en tidig arbetsdag men slutar vid 14 *skönt*

hörs snart igen!

Vi på stranden i ett 23 gradigt och soligt Barcelona ♥

Barcelona

Jag och mitt hjärta har packat resväskan och begett oss till Barcelona. Som ni vet så är resa det absolut bösta vi vet och eftersom det inte blev något Thailand bestämde vi att vi åker till Barcelona några dagar.
Båda har varit här tidigare men det var så länge sen att vi knappt kommer ihåg :)

Vi åkte väldigt tidigt imorse och efter att ha räknat fel på tiden höll vi nästan på att missa flyget! Men vi hann till slut och tusen tack till damen på arlanda som hjälpte oss med allt!

När vi kom fram till hotellet checkade vi in och sedan gick vi ner på stan för att äta lite lunch. Gick tillbaka till hotellet och la oss och sov i 2 timmar för ingen av oss orkade hålla ögonen öppna :)
Sen begav vi oss bort till Camp Nou för att köpa fotbollsbiljetter till Barca - Osasuna. Vi fick tag i grymma biljetter, satt 3 rader från plan på långsidan och det var en riktgit häftig känsla att se allt på plats! Råsunda kan ju slänga sig i väggen haha

Nu ska är vi tillbaka på hotellrummet och ska göra oss i ordning för natten så vi är utvilade till imorgon och en hel dag fylld av roliga saker!

Blev ingen bild, har försökt över en halv timma nu...försöker imorgon igen :)

Måndag och jobb

Har jobbat hela helgen men hann även med en mysig middag och bio med C och hans vän Bobo. Trevligt var det och en mycket bra film. C har även börjat packa ihop vår lägenhet, en ängel är han, min prins på vita hästen precis som i sagorna. Klyshigt? Javisst men så sant så!

För övrigt har jag jobbat varje dag sedan förra måndag och känner att min förkylning jag haft sedan nästan två veckor tillbaka fortfarande ligger och lurar där. Men jag skjuter bort det och har ett fullspäckat schema iaf. Arbetsnarkoman, plugghäst och ständigt rädd för att ha tråkigt är tre egenskaper som beskriver mig som bäst just nu... kan också tillägga dålig bloggare haha

Jag har sedan länge kommit fram till att jag trivs som bäst när jag småstressar. Risk för hjärtinfarkt i vissas öron, ljuvligt i mina. Har jag inte något att göra ser jag till att göra planer. En rastlös själ men andra ord. Minns inte ens när jag hade en dag jag inte gjorde någonting men konstigt nog saknar jag inte det. Att vara driven är receptet för att lyckas enligt mig.

Imorgon efter jobbet väntar ett roligt och spännande möte. Vill som sagt inte berätta något eftersom det finns för många frågetecken men med tiden klarnar saker och ting upp och det längtar jag efter. Kanske en släng av kontrollfreak?

På onsdag händer det roliga saker. Ska ut på ett äventyr med min älskling och det har jag sett framemot ett par veckor nu. Kommer bli underbart...

Såld!

Då var lägenheten såld!
vi hade 4 exklusiva visningar (visning innan den vanliga visningen) och av de tre första fick vi bra bud men tog dom inte för att vi kände att vi kunde få mer och det fick vi! igår var den 4:e exklusiva visningen och dom la ett bud som vi kände var väldigt väldigt bra och tog budet. Pappren skrevs redan igår så nu är den såld!

Måste erkänna att det känns lite vemodigt, å ena sidan kommer vi ett steg närmare vår dröm men å andra sidan lämnar vi en lägenhet vi verkligen älskar! Älskar att bo här, men mycket beror på att vi har gjort om hela lägenheten till vår, vår smak och våra val och fått det precis som vi vill ha det.

Hur som helst, livet går vidare och vi gör ju det här för att som sagt komma närmare vår dröm. Vad vår dröm är får ni veta om några veckor hoppas jag. Vågar inte berätta för mycket eftersom ingenting är klart men när det är klart kommer bloggen att ta fart och få en liten annan inriktning men det kommer bli BRA!

Vi flyttar ut sista veckan i april vilket är snart så det är bara att börja packa :)

Lite

Det är på grund av detta som jag har lagt ner bloggen lite på is för detta har tagit mycket tid och tankar.

Det här är endast en liten del av vad som komma skall och jag kommer att skriva mer senare när allt klarnar upp ännu mer

Mycket

Just nu är det väldigt mycket som pågår runt mig och därför har jag inte haft någon lust att blogga.

Jag kommer att återkomma om ett tag för just nu går alla tankar åt något som är viktigt. Åt att fatta ett beslut som kommer att förändra vår framtid och som vi kommer att leva med för resten av livet förmodligen.

Jag väljer att inte säga något mer eftersom inget ännu är klart och ni mina vänner som vet lite ber jag hålla det för er själva är ni snälla :)

Som sagt så kommer jag att återkomma om ett tag, när vet jag inte just nu men när allt har klarnat lite och jag känner att jag har lust att ta upp bloggen igen.

Ha det så bra tills dess :)