packa ihop hela livet

Så var påsken över för denna gången. Har haft en trevlig påsk med familj. I fredags var jag som sagt ledig så vi åkte iväg och köpte ett nytt akvarium. Det vi hade låg på dödsbädden och var väldigt ful men nu har vi ett nytt fint och större (90 liter tror jag) så det blev toppen!
På kvällen var Amy och Nöten här, vi bakade cupcakes som vi skulle ta med till svärmor på lördagen.

Påskafton, jag jobbade först 8-16 och sedan gjorde jag mig i ordning och åkte ut till ekerö och svärföräldrarna. Dom bjöd på god påskmat och vi satt och pratade i flera timmar. Jag och Amy är ju knappast blyga så först plundrade vi deras fruktskål och sedan godisförrådet haha
Kom hem väldigt sent och stupade i säng

Påskdagen, vi hade stängt så jag var ledig :) Åkte ut till mina föräldrar. Åt god mat och sedan hjälpt jag mamma att montera ihop en motionscykel medan C monterade upp akvariet. En stund innan vi ska gå märker vi att det är en massa vatten på golvet runt akvariet! vi börjar tömma det och inser att skåpet dom sålde till var för litet med några milimeter så akvariet hängde snett och därför läckte. *suck* att det alltid ska vara något strul med det vi köper!

Annandag påsk, jobbade idag 8-16. Medan jag jobbade åkte C tillbaka till djuraffären och dom hade inga andra skåp så han fick åka på jakt. slutade med att han hamnade på IKEA och köpte en vanlig malmbyrå med glassiva upptill till akvariet. Blev bra det med. Bra med lådorna så slipper vi se alla tillbehör som är otroligt fula :)

C är just nu ute hos mina föräldrar för att montera det och jag håller på att packa ihop vårt liv här hemma. Flytten närmar sig med stormsteg och det är mycket som ska packas ihop. När vi flyttade hit för 4 år sedan rensade vi rejält hemma men tydligen så samlade vi på oss rätt mycket under dessa år! Egentligen skulle jag vilja kasta typ allt men det är ju inge vidare ekonomiskt....

På fredag är det utflyttningsfest, som alla vänner självklart är välkomna på, och det känns lite lustigt för det var ju "igår" som vi hade inflyttningsfest haha

Bäst att fortsätta så C tycker jag varit duktig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback