Lyxfällan och annat

Varje gång lyxfällan är på TV kan jag inte låta bli att titta men varje gång blir jag lika upprörd haha

Alltså jag kan verkligen inte förstå hur folk kan ha så dålig (ingen alls) koll på sin egen ekonomi!! Det är rent ut sagt tragiskt! Att folk vill ha hjälp med att lägga om sin ekonomi eller hjälp med att spara kan jag verkligen förstå men det här? Först skita totalt i koll på ekonomin sen handla för mer än vad man har för att till slut gråta i TV? men snälla ta ditt ansvar som vuxen människa!

Om man inte har pengar så kan man inte handla punkt slut! vad är det svåra i det hela?

Hur som helst, blir helt upprörd över att folk är så tragiska och att de ska föreställa vuxna människor men beter sig som barnrumpor!

Över till annat, C kom hem redan dagen efter. Inte ens 12 timmar behöll dom honom efter operationen. Allt verkar ha gått bra men han är lite invalid :) Så mina dagar har gått åt till att jobba, packa och ta hand om honom. Han kan gå lite korta sträckor men det gör ont i snittet och det förstår man. Värst är när han ska lyfta benet eller lägga sig/ställa sig upp men det kommer bli bra om några dagar.

Det västa är flytten, vi flyttar nästa helg och han kan absolut inte lyfta någonting! Vi vågar inte riskera något eftersom både såret utanpå och innuti kan spricka upp. Har suttit i telefon och försökt ragga folk som kan hjälpa oss. Underbara Patrik och Amy kommer att hjälpa mig och svärfar sen får vi se om Nöten kan hjälpa till. Tusen tack för att du frågade iaf!

Men det hela kommer att bli bra, det löser sig alltid men det var ju inget vi hade räknat med. Man kan absolut inte hjälpa att man är dålig så det gäller att tänka positivt :)

Nu blir det sängen, arbetsdag imorgon och sedan packning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback