Fortfarande

fortfarande lever jag i ovisshet och det är den absolut värsta känslan man kan ha enligt mig.
Det är svårt att förklara hur det ligger till men jag kan göra ett försök.

Vi skriver ju ett examensarbete. till en början hade vi ett syfte men efter att ha gjort undersökningen och allt omkring visar det sig att vi inte kan uppfylla vårat syfte. Då tycker läraren att vi ska ändra syfte och det är vi absolut med på, det är inte mycket som ska ändras eftersom vi nu måste anpassa syfte efter den undersökning vi gjort.
Men så säger han att han är tveksam till om han tror vi kommer hinna klart (ska vara klart nästa fredag)

Det är nu jag blir arg, vem f*n är han att tala om för mig vad jag är kapabel till? Vem är han att dömma mig redan nu och säga att jag inte klarar av något innan jag ens har fått försöka!

Jag kommer gå över lik för att bevisa att jag kommer att hinna. Det enda jag begär är att få försöka, om jag sedan får underkänt eller komplettering så okej det köper jag men jag köper inte det faktum att jag redan nu är dömd till att misslyckas.

Jag vet vad jag kan, jag kan mina begränsningar men detta är ingen sådan! Jag VET att jag bli klar med detta i tid, även om jag ska sitta 24 timmar om dagen till nästa fredag. En egenskap jag har, både på ont och gott, är att jag är envis som en åsna. När jag gett mig fan på något så blir det så punkt slut.

Som sagt väntar jag på ett beslut eftersom han är tveksam och måste diskutera detta med en annan lärare. Tyvärr är vi fler i samma båt men jag kommer att kämpa tills jag får göra det här.
Det värsta scenariot är att jag får vänta med min presentation av arbetet till hösten men jag menar då har jag gått miste om tid till annat jag velat göra. Dessutom vet jag inte ens om jag kommer plugga i höst eller om jag kommer jobba. Om jag jobbar blir det ju svårt att få tiden att räcka till till att göra det här. Om jag pluggar kommer det också bli svårt eftersom jag ska läsa en massa andra kurser.

som sagt, just nu jobbar jag vidare med att ändra och fortsätta med allt för även om jag inte får presentera det nu så måste arbetet ändå göras. det pissiga är bara att allt annat kommer i skymundan och då går jag miste om bra betyg på andra håll....är helt förvirrad med vad jag ska välja att göra...

återkommer väll som antingen skit glad eller pisst off!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hejsan! Jag kunde inte låta bli att skriva då jag också håller på med mitt examensarbete. Er handledare ska väl inte avgöra förrän nästa fredag om ert arbete får gå upp eller inte. Mycket kan ju hända på den tiden. Eller ni kanske inte har samma regler som oss? Min ska vara inne för bedömning om den får gå upp den 20:e och sedan om handledaren säger okej så skickas den till kursansvarig den 25:e som skickar ut den till opponenterna. Många som ingår i min handledargrupp har knappt gjort mer än inledningskapitel och teorikapitel och de har fortfarande chans tills den 20:e. Jag hejar iaf på dig för jag om någon vet hur mycket man kan prestera bara man vill, jag skriver ju min ensam. =) Önskar dig lycka till och stå på dig. Kram

2009-05-14 @ 20:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback