Budapest - 2:a dagen

Vi vaknade även idag ganska tidigt och hittade efter att ha promenerat en stund ett hotell som hade billig frukostbuffé. Det var god mat och inte så mycket folk.

Nu har vi kommit fram till 1:a Maj och även i Budapest är det mesta stängt men just denna dag hade dom utomhus premiär för deras bad. Alla bad öppnade sina portar till utomhusbassängerna.
Vi låg i valet och kvalet om vi skulle åka till klassiska Gellert eller om vi skulle ta Szechenyi Badet och ddet blev det sistnämnda.

Byggnaden var jätte vacker utanpå och det var väldigt mycket folk som badade

 

Vi började med att bada i den varma poolen som var på 40 grader tror jag men vi ångrade oss snabbt när vi såg hur smutisgt det var *blä*
Istället la vi oss i poolen som var ca 37 grader. Den hade även en del där det kom vågor och en del där det var massage, mycket härligt!
Vi låg dar i ca 3 timmar utan att gå upp alls, snacka om att vi var två russin när vi klev upp!

När vi lämnat badet gick vi runt på det stora festivalområdet som dom byggt upp dagen till ära. Äntligen fick jag äta min underbar kaka som jag har längtat efter. Givetvis är jag så glupsk att jag glömde fota den :) Köpte ingenting utan gick mer runt och tittade. Det var massa mat och en typ loppis men det fanns ingenting som var intressant.

Vi åkte tillbaka till hotellet och gjorde oss iordning för middag.
Vi gick till en jätte mysig restaurang nere vid vattnet. Men där började allt som var skit. Vi fick förrätten tidigt men sen väntade vi över en timme på varmmaten. När den väl kom var den kall! Vi orkade inte bråka för vi ville inte vänta en timme till så vi åt upp den och sen gick vi därifrån. Vi gick till hotellet och somnade gott, att bada suger musten ur en totalt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback