Budapest - 1:a dagen

Vi vaknade rätt tidigt på morgonen för att gå ner på stan och leta efter någonstans att äta frukost. PÅ hotellte ingick inte frukost och jag betalar inte 200kr/skalle för lite bröd!

Vi gick kanska länge utan att hitta något bra ställe men till slut hamnade vi på en uteservering som var jätte mysig (deras tallrikar var så fina att jag ville sno med mig dom hem) C åt någon äggröra och för mig blev det laxsmörgås. Till det mjölk och färska bär och juice såklart



Eftersom vädret inte såg ut att bli så bra gick vi tillbaka till hotellet för att byta kläder innan vi gav oss ner på stan igen.
Vi skulle åka iväg med en buss för att titta på sevärdigheter och leka turister extra mycket.
Vi valde en buss utan tak eftersom vädret totalvände och blev supervamt. Bussen gjorde 10 stycken stop på vägen och man fick hoppa av när man ville för att ta nästa buss som kom efter 30 minuter. Vi valde att endast hoppa av vid Citadellan som är en utsiktsplats där man kan se hela Budapest.

      

Vi gjorde som sagt ett topp vid Citadellan och det var en underbar utiskt. Satte oss och åt glass och drack öl.

    

Efter det stoppet bar det av på fortsättningen av turen

  

Efter den turen var vi ganska slut och klockan var ganska mycket så vi gick tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning och sen gå och äta middag



Vi åt en god middag mitt på torget där vi delade på en stor rätt med massa olika saker ihop plockat. Efter maten gick vi på en mysig promenad längst vattnet och tittade på de fint upplysta byggnaderna

 

Efter promenaden gick vi tillbaka till hotellet och somnade gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback