Budapest

29 April - 4 Maj
Då åker jag och min underbara C till Budapest.



Har längtat efter att få göra denna resa länge nu, Budapest känns som hemma för mig. trots att jag egentligen kommer från Rumänien är det i Budapest jag spenderat många somrar och semestrar under min uppväxt. Min mamma kommer från den ungerska delen av Rumänien och räknas därför som ungrare så språket kan jag flytande.
Jag har länge velat visa C vart jag känner mig hemma och vart jag har spenderat mycket tid som liten och det ska jag äntligen få göra!

Längtar väldigt mycket till att få strosa runt på gatorna och titta på alla fina byggnader. På kvällarna är det underbart att gå längst Donau när allt är upplyst. Äta god mat och kanske shoppa lite? Vi får se vad vi hittar på när vi väl kommit ner men vad vi än gör så kommer det bli riktigt kul!




Bilder; google

Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Nellie

Åh vad mysigt.

Hoppas ni får en mysig & toppenresa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback