Igen

Då var det dags att ta tag i vikten igen!
För ett år sedan började vi med vikt väktarnas ät och njut program, hade inga direkta mål utan att försöka gå ner så mycket som möjligt till vi reste till Thailand vid jul.
Gick ner mycket men när vi kom hem igen försvann all motivation.
Är jag inte motiverad gör jag bara saker halvdant!
Vikten smög sig på igen, inte alla kilon men en del av det

Till förra veckan, då kände jag hur jag åter igen fick motivation att börja så sagt och gjort.
Förra måndagen började jag, C har hållt på tidigare men han är så smal att han inte behöver. Tror han gjorde det för att ge mig en utmaning :)
Men denna gång är jag bergsäker på att fortsätta så det spelar ingen roll om han rä med eller itne för jag kommer att lyckas iaf.

Vågen visade idag -1,6 kilo. Ganska mycket men så är det i början, det går fort då men sen trappas det ner. Förra gången gick jag ner i snitt 1 kilo i veckan fram till slutet då det var 0.5 kilo per vecka.
Denna gång kommer jag försöka hålla igång så jag går ner 1 kilo per vecka. Har redan börjat cykla mycket och gå istället för att ta bussen eller åka bil och det är ett steg iaf.

Denna gång ger jag mig inte förren jag nått mitt mål, vad mitt mål är behåller jag för mig själv men ni kommer säkert märka det när jag väl är framme :)

Önska mig lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback