Helgen

Helgen har varit rolig och mysig!

Har hunnit med en hel del, firat min kusin som fyllde 19 *grattis igen*, mina föräldrar har varit på besök och det roligaste är att vi har varit på IKEA och ÄNTLIGEN beställt en soffa!
Oj vad jag har längtat efter det sen vi flyttade hit. Vi valde att satsa på annat när vi flyttade hit och pengar räcker ju inte till allt tyvärr och då får man prioritera. Men nu har vi skrapat ihop pengar och äntligen beställt soffan.
Vi valde en soffa från IKEA och jag hoppas verkligen att den är fin i kvaliten för annars känns vet verkligen surt att ha lagt ut sååå mycket pengar på den. Den finns inte på hemsidan så ni får se den när den kommer hem vilket blir den 4:e december.
Vi var inte helt överrens om färgerna till en början, jag ville ha en vit och C ville ha en grå men vi beställde en brun och det känns toppen.

Sen har vi bara varit tillsammans hela helgen och det kändes efterlängtat! Förra helgen var C i köpenhamn och i helgen åker han ner och firar sin kusin som fyller 25, själv måste jag jobba och kan inte följa med så det har varit extra mysigt att göra saker tillsammasn hela helgen.

När vi var på IKEA tittade vi även på kök, vi vill så gärna göra om köket för just nu känns det som att köket drar ner hela intrycket på lägenheten men kök kostar som bekant en hel del...
När vi var på mässan tittade vi på vitvaror som ska matcha våran kyl och frys men nu har vi tänkt om helt. Visst ska det matcha men vi kommer itne att köpa i samma serie för varför ska vi lägga ut en massa pengar på det när vi ändå inte vill bo här hela livet? Vi kommer att köpa andra vitvaror och resten av köket kommer vi köpa på IKEA, vi gör så för att när vi säljer vill vi få ut så mycket som möjligt och sen bygga vårt drömkök i vårt hus. Sparandet till köket sätter igång nästa år så om kanske 1 år har vi nytt kök....vi får väll se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback