Halvdag

Ligger i soffan och skriver, inte det bästa sättet men det funkar. Tar bara lite längre tid att få fingrarna till rätt tangent...

Idag jobbar typ hela Sverige halvdag men jag ska ju självklart jobba på fel halva!
När C kommer hem från jobbet har jag precis gått till jobbet, vi går alltså om varandra *suck*
Jag jobbar 14-20, på ett sätt tråkigt eftersom hela dagen går till spillo, men på ett sätt är det skönt för då är det mycket folk och tiden går fort.
Sen är det extra gulligt idag för småbarn klär ju ut sig till påskkärringar och hmmm påskgubbar? och så kommer dom och ger oss fina påskkort och i utbyte får dom en påse godis av oss. Gulligt att se alla fina teckningar och givetvis sätter vi upp dom på väggen :)

Kommer ihåg när jag jobbade heltid en period mellan gymnasiet och högskolan, alla fina presenter man fick av barnen. Har fått fina armband och teckningar och lite annat, värmer att ens kunder är så omtänksamma. Även numera frågar alla kunder hur det går med skolan och tentor och så vidre. Lite läskigt att dom vet så mycket om en men inte så konstigt när jag jobbat där så länge.

Hur som helst, om 2 timmar är det dags att knata till jobbet, fint väder ute just nu men skulle inte alls förvåna mig om det börjar snöa så fort jag kliver ut genom dörren!

Nu ska jag slå ihjäl dessa 2 timmar med....ja vad ska jag göra egentligen?

Kommentarer
Postat av: Denise

Ja, gör det! Jag tycker verkligen du behöver ett par nya skor nu! Det är väl 2 veckor sen sist du köpte några? =) puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback