nytt år

Det nya året har börjat underbart. Sitter nu på balkongen och dricker en bacardi breezer raspberry, finns inte i sverige och det är synd för den är såååå god. C ligger och vilar så jag passar på att uppdatera här.

Igår på nyårsafton gick vi till mina föräldrars hotell, åt en jätte god buffé med massa mat, bland annat tigerräkor, oxfilé, vårrullar, sallader, fisk, kyckling, tårtor, frukter, glass och massa mer!

Hotellet anordnade olika tävlingar och det fanns en tävling där man kunde vinna en resa till hotellet i 1 vecka. Dom ropade upp olika bordsnummer som kunde vara med och tävla och dom ropade upp vårat bord! Vi gick till scenen, där frågade dom en fråga och den som ropade rätt svar först fick vara med och tävla, och min kära mamma ropade först så jag och C blev det svenska paret som fick tävla!

Första tävlingen gick ut på att vi tjejer skulle sätta på oss ögonbindel och killarna skulle ställa sig upp på stolarna, sedan skulle vi gå runt och känna på alla killars ben och se om vi valde rätt. jag valde såkölart rätt :)

I omgång två och den sista omgången skulle man gissa hur många hotellrum det fanns. Den som gissade rätt skulle vinna tävlingen. Vi gissade på 630 rum och ett norsk par gissade på 550, finska paret på 700 och ett annat par gissade på 200.
Rätt svar var 524, alltså kom vi tvåa!

Känndes skit tråkigt att vi snubblade på målsnöret och kom tvåa men det var rätt häftigt att få vara med med tanke på att det bor 1300 personer på det hotellet.
Vi fick iaf tröstpris, en flaska vin!

Vid 11 tiden gick vi ner på stranden, hade köpt lite fyverkerier och rispapperslampa. Vid 12 vslaget skålade vi och tittade på alla raketer och lampor som flög upp. Vi hade lite svårt för att tända våran men det gick till slut.
Efter allt gick vi upp till mina föräldrar igen och satt och pratade till klockan var 2 sedan gick vi tillbaka till vårat hotell.

Idag tog vi sovmorgon till 12, ingen idé att stressa upp eftersom C fortfarande är lite öm där han brände sig och jag ser ju ut som jag gör men det börjar bli bättre nu, kommer kunna sola imorgon. Idag har det inte varit så mycket sol,rätt disigt och blåser en del. När vi vaknat var frukosten redan slut så vi gick ner mot stranden och åt på en thai restaurang. Otroligt god mat har dom här och sjukt billigt att äta...
Resten av dagen har vi spenderat med att ligga vid poolen, bada lite, läsa och slumra till, härligt att bara få vara och njuta.

Ikväll ska vi in till patong, shopping och fest paradiset här. Häromdagen var vi på deras jättestora köpcentrum
Central Festival där dom har vanliga affärer och vanliga märken men eftersom det kostar detsamma som hemma så känndes det onödigt att köpa här. Hemma får man iaf garanti på det man köpter.
Får iaf se om jag hittar något ikväll, ska nog bara spana så köper jag allt jag hittat i slutet av resan.

Oj vilket långt inlägg det blev, nu är klockan halv 6 och jag ska klä på mig och så ska vi gå ner för att äta lite middag.

// Bea

Kommentarer
Postat av: Denise

Åh, vad jag är avis! vill oxå vara där nere ju! shoppa & njut för mig med!

Postat av: andrea

låter som ni verkligen har det underbart där borta! förresten vad heter erat hotell? :)

2008-01-04 @ 23:44:05
URL: http://abiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback