Latte

Sitter med min latte i högsta hugg. Den nya espressobryggaren är grym! Den förra vi hade användes inte så mycket då den var ganska krånglig och den skummade inte mjölken tillräckligt bra. Denna masin gör jätte god skummad espresso och under tiden kan man värma koppen på plattan ovanför. Mjölken skummar sig relativt lätt om det inte är för mycket mjölk i bägaren för då krånglar den lite men mjölken blir snabbt varm.

Det mest underbara med maskinen är att det går fort!
Den här maskinen kommer användas bra mycket! När vi gör om köket är min dröm att göra en inbyggd espressomaskin som även malen kaffebönor men vi får se vad det blir annars fungerar den vi har ni perfekt!

Långt inlägg om kaffe men det är en "viktig" del av vardagen *haha* Förra året var kaffet helt okej i skolan men nu i år är det förskräckligt, smackar bara blask så nu blir det inte så mycket kaffe i skolan, där blir det mest té.

Nog om kaffe, ska återvända till soffan och böckerna och avnjuta min perfekta latte

Kommentarer
Postat av: Denise

Åh, jag vill med ha latte!! du får lägga upp bilder så jag får se sovrummet! puss

2007-09-03 @ 19:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback