Underbara dag!

Dagen började med att en kille från Elektrolux ringer 07.08 (är det lagligt at ringa så tidigt?)
Han säger att han tänkte leverera vårt kylskåp idag men jag sa att vi ska vara på jobbet om en timma så han får komma imorgon istället.
Hatar att väckas sådär plötsligt så tidigt, tusen tankar hinner fara genom huvudet innan man ser vem det är som ringer.

Var på jobbet 8-12.30 skulle sortera och sätta upp nya etiketter, gjorde ungefär 1100 stycken så det tog sin lilla tid. Var nära på att ge upp flera gånger och sa väll upp mig ungefär 5 gånger innan jag var klar :)
Hände också en liten olycka på jobbet, halkade på golvet på väg ner till lagret och tänkte att nu ramlar jag ner för spiraltrappan och bryter nacken. Fick tag i gallerdörren och slog i armen, armbågen och knät rätt rejält....

Efter det åkte vi till bilia i Solna och tittade på bilar, jag och C var ju där i lördags men den säljaren var inte speciellt rolig, denna var mycket bättre!

Han tog in min bil på värdering och när den var klar blev det att förhandla :)
Jag stod på mig att jag SKULLE ha vinterdäck till även om det inte ingår så till slut fick jag ett par vinterdäck, tjatade också till mig en sån där man drar för i bakluckan så man inte ser in och även en full tank med bensin....
Ska se om jag kommer på något mer jag vill ha till torsdag när bilen ska hämtas *hihi*
Säljaren hade aldrig varit med om en så ung tjej som förhandlar såhär sa han :)

Iaf, när affären var klar och vi kommit överrens hämtade jag upp C för att välja vilken färg vi skulle ha, tittade nämligen både på en silver och en mörkblå men kom fram till att båa gillade silver bättre. Åkte ut och testade bilen och C fick köra den till sitt jobb där han stannade kvar och jag körde den tillbaka.
Den är helt underbar att köra, så himla lätt! och den är pigg också!

Vi valde en flexifuel bil, bra för miljön sen slipper vi den äckliga vägtullen in till stan (ska bli väldgt skönt att slippa tänka på att betala)
Det går att tanka med både vanlig bensin och etanol, etanol är biligare men då drar den mer så det går på ett ut :)

Ikväll har vi varit hos mamma och pappa på middag, alltid gott med mammas mat!
Sen blev det Ugly Betty och husfruarna.

Nu blir det sängen och vård av mitt knä som har börjat svullna upp ordentligt nu!

Ett stort TACK till världens bästa föräldrar som gjorde detta möjligt för oss! Vet inte vad jag hade gjort utan er, älskar er mest i hela världen!
Kommer aldrig kunna tacka er för allt ni gör men jag lovar att hålla mitt löfte till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback