Bort bort bort!

Vilken dag det har varit!

Var på jobbet vid 8 eftersom jag skulle hjälpa till på morgonen men eftersom leveranserna blev otroligt försenade satt jag mest och läste tidningen :)
vid 10.30 ringde en kille som skulle titta på vårat kylskåp (berättar längre ner) så det var bara att åka hem och vänta in honom. När han varit där åkte jag till jobbet och hämtade mina vinterdäck, åkte och bytte dom. Åkte tillbaka till jobbet med sommardäcken och tog A:s bil och åkte tillbaka och bytte hans däck. Efter det åkte jag till jobbet igen, lämnade hans bil, skrev ut lite papper (fortfarande inte köpt bläck till vår skrivare *suck*) och sedan hem!

När jag kom hem var jag uppe i varv av allt fixande så jag gick ner i källaren och började rensa där. Var mycket som åkte kan jag tala om!
Det värsta av allt är att massa skor åkte, det var riktigt tufft (alla som känner mig vet att skor är min grej) men jag kan inte ha dom för evigt och ju mer jag rensar dessto mer plats får jag för nya ;)
Städa där nere tog sin lilla tid, packade sen alla kläder jag ska slänga i bilen så jag kan åka med dom till röda korset eller något.
Kom upp igen, då tog jag mig an garderoben, blev rätt mycket kläder slängt även där. Har ingen lust att lägga upp skiten på tradera, ändå inget som ger mycket pengar.
Nu har jag bara en garderob kvar och det är den med jeans och byxor.

Sen ska jag ta ner sommarkläderna till källaren och vid 18 ska jag hämta C på jobb.

Angående kylen: Vi köpte ju ny kyl och frys i slutet av augusti. För några veckor sedan upptäckte jag en spricka i kylskåpet på insidan.
Tog kort och åkte ner till affären. Dom sa att dom skulle ringa elektrolux/husqvarna men det gjorde dom såklart inte så jag fick ringa dit och vara på krigsstigen. Det bestämdes att dom skulle skicka ut en tekniker för det måste dom tydligen göra innan som fattar några beslut.
Han var här idag, tittade på spricka ungefär 2 sekunder och sa att det är fabrikatsfel. jahapp..
Skrev på ett papper och han sa att dom skickar en ny kyl så fort dom får in en.
Sa till honom minst 100 gånger att den ska vara vänsterhängd för det var mycket strul med det när vi köpte dom här och jag orkar inte jaga efter andra för att dom klantar sig!

tillbaka till rensandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback