Anmälan

Igår skulle jag hämta stolarna vi köpte i fredags på deras lager i Vallentuna.
När jag är framme hittar jag inte riktigt dit så jag ska vända vid en infart till ett företag, helt plötsligt känner jag hur hela bilen guppar till och det låter som fan....

Kliver ur bilen och ser att det är en ganska djup grop och att jag kört in i det! Lägger mig på marken och tittar under bilen, då ser jag att skydds plasten på ena sidan är av och hänger ner och att bilen är skrapad på ena sidan i plasten. Blir skit ledsen och ringer pappa och C båda säger att jag ska ta bilder på håler (det var inte utmarkerat) och ringa polisen..

Ringde polisen och blev slussad fram och tillbaka tills en trevlig tjej tar upp en anmälan och säger att dom ska skicka dit någon för att spärra av det. Hon säger att hon har skrivit en anmälan men att jag måste vända mig till komunen.
Hela eftermiddagen satt jag i telefon för att försöka få tag i komunen, när jag får tag i någon säger han att den jag egentligen ska prata med är på semster men att han kan hjälpa mig. Berättar allt som det var och han var jätte gullig och frågade om jag hade gjort mig illa och hur de hade gått för bilen. Sedan sa han att han gör en anmälan och när den andra är tillbaka från semestern ska dom utreda vem som äger marken just där gropen är och vem jag ska skicka fakturan till...

Fan alltså, blev så grymt besviken, har inte ens haft bilen en vecka och redan händer det något! Detta är inte ens mitt fel utan någon idiot som skiter i att märka ut där han gräver!

Aja, känner på mig att det kommer bli en lång process innan jag ser mina pengar men jag ska ha tillbaka verenda liten krona!

Kommentarer
Postat av: Denise

Fan vad tråkigt=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback