gnäll

Ber om ursäkt för att detta inlägg kommer låta fruktansvärt gnälligt!

Är så trött på allt man läser i folks blogg, vi har yttrandefrihet i detta land så det är inte alls det jag går på utan mer hur folk tänker!

Allt detta gnäll och ständiga "tyck synd om mig" gör mig helt spyfärdig! Ryck upp er för fan! *ursäkta uttalet*

Överallt i bloggarna läser man:

* Jag är så tjock, inget passar mig. Titta vad ful jag är, jag ser helt gravid ut
Men snälla ni, gör något åt det då! Tror ni att det kommer serverat på silverfat eller? Sitt inte och häll i er cola framför datorn och godis framför TV:n, ut och rör på er och skyll inte på dåligt väder eller är tråkigt för då får ni skylla er själva! Nu säger jag inte att jag har en snygg kropp men jag klagar inte på det iaf!

*
Jag är så trött hela dagarna
Men vad gör er trötta? ut och rör på er, aktivera er istället för att sitta som en soffpotatis! Man blir trött av att sitta och lata sig hela dagen, kärringsjukan kallas det!

*
Ingenting jag gör duger, ingen ser det jag gör
Samma sak här, va fan klagar ni om? sluta gör saker för att markera att det inte är okej! Sluta vara någon som man kan moppa golvet med, ta egna jäkla beslut för en gångs skull! Tror ni det blir bättre av att klaga på nätet istället för att ta tag i det i verkliga livet?

* Jag har ingenting att göra om dagarna, ingen vill vara med mig *buhu*
Men vad har ni egentligen gjort för att ta tag i det själva då? Har ni verkligen visat ert intresse att umgås eller förväntar ni er att alla ska ringa på er dörr och vilja hitta på saker? Många människor har väldigt få vänner, iaf nära vänner och då är det ju extra viktigt att hålla hårt i dom! Innan man klagar på andra kanske man ska titta på hur man själv behandlar sina kompisar!

*
Jag trivs inte med mitt utseende (av olika anledningar) eller jag skapade en trend, måste alla följa efter?
Snälla ni, åter här igen, ryck upp er och gör något åt det själva! Sen snälla ni som "tror" att ni har skapat en trend, vi lever på 2000-talet, det finns inga nya trender. Allt med tatueringar, piercingar och hårfärger har funnits sen gud vet när! Men å andra sidan om ni mår bättre av att blunda för sanningen för att ni är så jäkla osäkra på er själva så be my guest!

Nu vet jag att jag kommer få en del kritik för detta inlägg men det struntar jag fullkomligt i! Spy gärna galla över det jag skrivit men vet ni vad? det är den bittra sanningen!

Om man inte älskar sig själv blir det svårt för andra att älska en!

Kommentarer
Postat av: Madde

Klart man har yttrandefrihet!!! Mycket därför alla klagar på att jag är rasist och annat. Och klarar inte folk av att läsa vad man skriver så behöver de inte läsa. Detta med vikten har jag också klagat på och tro mig, mycket är godis och annat som gör det och att man inte rör sig så mycket när man är mammaledig. Därför går man upp i vikt om man är van vid att jobba och aldrig sitta still i sitt jobb. Jag har aldrig haft turen att sitta på ändan på mina jobb som jag haft under mina år efter gymnasiet.Men vikten ger med sig i framtiden. Övervikten har inget med en personlighet att göra och jag kan ju inte stå och säga att jag trivs med att ha 7 kilo övervikt, men jag är inte som andra tjejer som har en mage som mig och ändå mår bra och klär sig som om de trivdes med sin vikt. Men som du skrev innan; Man skall vara stolt när man går med sin gravida mage *Håller med* Enda gången en kvinna bör gå med tight tröja enligt min åsikt.Och det gottar mig att veta att man bara har 7 kilo att gå ner efter tre barn än att ha 7 kilo utan att vara mamma. Så själv skall jag vara stolt över vad min kropp har fött fram i barnaväg och sätta på min Red XL och se om den gör mirakel.

Kramis

2007-05-17 @ 22:00:51
Postat av: Anonym

2007-05-17 @ 22:02:51
Postat av: Madde

Du har helt rätt!!! Känns som om det hettat till lite av någon anledning i vissa bloggar. Nämner inga namn, men det är synd att det blir så....

2007-05-17 @ 22:19:30
Postat av: Emelie

Du glömde en sak.
Att skriva ut att det är mig du syftar på!

Postat av: bea

emlie: vem har sagt att du ska ta åt dig? har absolut inte nämnt några namn och det gäller definitivt inte en enda person!

2007-05-17 @ 22:57:37
URL: http://sthlmprinsessa.blogg.se
Postat av: Andrea

ja, bea du har så rätt så.
folk har blivit så omotivarade, lata att göra någonting bra med sina liv.Usch för såna patetiska människor som bara sitter på sina ändor och gnäller,haha.

2007-05-20 @ 13:17:35
URL: http://abiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback