24 timmar ledigt

Igår var det ju röd dag, mycket roligt eftersom Conny är ledig på röda dagar :)
I tisdags slutade han tidigt för innan röd dag jobbar dom vara halvdagar *riktigt lyxföretag* och vi åkte hem till Annie och Thomas. Grillade, drack massa vin, pratade och spelade spel. Först blev det något spel jag inte minns namnet på men de gick ut på att man parvis skulle utföra lite uppdrag, roligt! Sedan blev det en omgång poker. Blev tvåa och älsklingen vann (som vanligt) fusk att spela mot någon som spelar en gång i månaden på jobbet och någon gång i veckan på nätet....

Åkte hem därifrån igår och väl hemma åkte badkläderna på och vi åkte till svedenbadet. Tog mig det första doppet för i år i Sverige, dock var det poolbad så det var lagom varmt (läs: jätte kallt i början) Solade en stund och sedan åkte vi hem. Det blev dags att börja plugga igen! 24 timmar ledigt från plugg var det enda jag hade råd med! Gjorde klart resterna i mitt PM arbete och pluggade 2 timmar till tentan.

Idag tog jag lite sovmorgon, klev upp 10 och satte igång att plugga. Har hållt på fram tills nu när det är lunch. Sitter med gårdagens rester: spagetti och köttfärssås.
Nu efter lunch blir det plugg fram till 5 när Conny kommer hem (lägg märke til 5, dom jobbar ju givetvis en timma kortare mellan 1 juni och 31 augusti för samma lön)
Jag vet precis vilket företag jag ska skicka mitt livs första CV till iaf! (fast på ekonomi avdelningen och inte bland datanördarna på connys avdelning)

Ikväll händer det inte mycket, blir väll lite tv eller film och sen blir det att plugga någon timma i sängen innan läggdags.
Längtar varje dag efter att få gå och lägga mig för det betyder att lördagen snart är här och sen är det sommarlov!
Tror iofs inte alls att jag klarar tentan men som Martina säger måste jag skaffa mig ett självförtroende när det gäller skolan, gärna innan jag tagit examen! Får väll hoppas på att tentan är relativt enkel *håller tummarna*

Imorgon ska jag åka till Täby centrum en snabbis med mamma, hon ska kika lite på bikini för hon fick en överrasknings resa till Cypern av pappa, 2 veckor ska dom lyxa utomlands *avis*
Ska också titta på en bikini, beställde en från HM men är inte så jätte nöjd med överdelen, ska kolla på en annan bikini istället. Vet precis hur den ska se ut i mitt huvud, nu gäller det bara att leta!
Sen ska jag se om dom har några enkla kjolar till sommaren eller några söta klänningar.

Tillbaka till räknandet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback