nytt liv

Kalla mig patetisk om du vill, I don´t care men idag börjar mitt nya liv!

Jag ska från och med idag fram till 1:a juni börja min nya diet, vill inte säga banta (fast det är egentligen precis vad det är) för banta låter så nedvärderande, blir så mycket jobbigare att tänka så!
Mitt mål är 10 kilo för att vara realistisk, egentligen vill jag ju totalt gå ner 15 kilo och sen är jag super nöjd men jag säger 10 kilo till juni iaf.
Jag ska äta frukost varje dag, en rejäl ordentlig frukost så jag börjar dagen bra, sen blir det matlåda till skolan, inga mer mackor från kåren iaf. Även om deras mackor är supergoda så ingår inte bröd i någon form dagligen i min nya kost! Så det blir lunchlåda. Sen blir det att jag tar med mig frukt till skolan som blir mitt mellanmål så jag klarar mig bra under dagen, höjer även koncentrationen. Kaffe dricks från och med nu endast med mjölk och INGET socker, kommer bli konstigt men det får bli så, jag måste ju skära ner på sockret.
Middag blir det här hemma (med undantag vissa få tillfällen under våren när man är bortbjuden eller äter ute) men även om jag inte äter middag hemma ska jag tänka på att skippa sås och så vidare. Middagstallriken ser ut som följande: MAX 1 potatis om det bjuds på potatis, sen ska 1/3 vara "mat" och resten av tallriken vara sallad. Sallad utan såsaktig dressing, kan hända att man tar lite och då menar jag verkligen lite olja och vinäger men oftast bara naturell sallad. Efter middagen blir det inte glass eller liknande framför tv:n som det tyvärr blivit på senaste tiden utan frukt eller nötter (givetvis osaltade)

Om jag vet med mig att vi ska ut och festa på kvällen kommer jag under dagen att vara strängare med min diet, jag kommer givetvis att äta för att orka med dagen, men jag kommer att äta lite av bra saker som pasta etc.

All pasta kommer som hittills att vara fullkorn, likaså med ris. Vi äter redan mycket fullkorn hemma så det är inget jag behöver tänka på att byta ut. Det jag kommer ändra på är att äta mer mörkt knäckebröd istället för mörk mjukt bröd, inte för att det är bättre men det ger något åt magen att jobba med och ibörjan när man jämt är hungrig så kommer det vara bra.

Det räcker givetvis inte med att bara ändra mten, man måste ju ändra sin livsstil så hej då till hissen, jag tar trappen upp till oss (skämmigt att säga att man tar hiss till andra våningen)
Sen kommer jag även att utföra mycket motion, gå på gymmet nästan varje dag, iaf varje dag jag inte går i skolan, de dagar jag går i skolan får jag rätt mycket motion iaf då skolan ligger 20 minuter från tågstationen och jag går den sträckan både till och från skolan. De dagar jag inte behöver gå tidigt i skolan kommer jag träna på morgonen annars tränar jag de dagar jag är ledig vilket blir i snitt varannan dag.
Träningen kommer bestå ganska mycket av att träna min rygg för min hållning, jag har tappat alla mina muskler jag byggde upp med Victor så min hållning har blivit sämre igen tyvärr. Så styrketräning kommer att stå på schemat iaf 2 gånger per vecka, när styrketräning utförs kommer det även tränas kondition både efter och innan.
Sedan kommer jag försöka gå på vattengympa pass, det är en väldigt bra träning då man använder alla muskler i kroppen, mycket effektivt!
Ska också försöka gå på en del step pass för att få bra kondition och uthållighet.
Jag ska försöka att balansera muskelbyggandet och konditionen så jag inte enbart bygger upp muskler, tanken är inte att få muskler egentligen utan bara fina konturer ;)

Visst kommer jag också att unna mig saker ibland, det vet jag att man behöver men då finns det andra alternativ till chips och godis, först finns ju low fat chips men jag tror inte på de så mycket, bättre är det med nötter, viktväktar bars, naturgodis och liknande.

Jag vet att jag kan enorm mycket om kost, skulle kunna syssla med kostrådgivning om jag ville haha, har lärt mig enorm mycket om kost under mina år som simmerska då man ständigt höll diet och det var döden att väga över 50 kilo (!)

Hur som helst, det blev ett rätt långt inlägg men jag kände för att skriva av mig så jag själv kan gå tillbaka och läsa om jag behöver peppa mig själv, vilket alla efter ett tag kommer till!
Det här gör jag inte för någon annans skull, det här gör jag enbart för mig själv! Jag är trött på att se ut såhär, trött på att inte kunna ha på mig vad jag vill och desseutom vill jag att mina kläder ska sitta snyggt.
En annan sak som är mitt mål är dessvärre inget jag skriver ut här på nätet men pappa har lovat mig något jag längtat mycket efter under väldigt många år och om jag fullföljer det här nu kommer min dröm bli verklighet!Plus att jag ska få gå in på Karen Millen och välja valfri klänning *hihi*

Jag har ett mål, en lång väg dit men en vilja som få, nu ska jag göra verklighet av allt!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh vad är det du ska få av din pappa? *nyfiken*

Håller med dig, trött på att inte kläderna sitter bra *grr*

Får peppra varandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback