helgen

Var ett tag sedan jag skrev men hela helgen har det varit så fullt upp så jag har inte hunnit eller varit för trött för att skriva!
Men här kommer iaf en summering av helgen

fredag:
Var hemma och pluggade hela kvällen med undantag då jag tog ett långt och välbehövligt bad!

lördag:
morgonen började kaosartat! Ska skriva en tenta mellan 9-11, resan med bil tar ca 1 timma och 10 minuter så jag tänker att jag ska vara ute i god tid och åker därför redan vid 7.30. När jag närmar mig kungsängen (25 minuter härifrån) kommer jag på att jag har bytt jacka och därför glömt plånboken hemma. Ingen plånbok betyder inte körkort! Tänker att jag måste vända tillbaka eftersom det är obligatoriskt med legg på tentan annars river dom den när du lämnar in den! Ringer Admira och Maria och beklagar mig att jag absolut inte kommer hinna, måste ju vända tillbaka och sen köra om på nytt vilket kommer ta iaf över 1½ timma! Vänder iaf och tänker att jag ska göra ett försök med att hinna, har ju inte pluggat helt i onödan! Som sagt vänder jag tillbaka, ringer upp Conny som springer ner med mitt legg. Åker mot västerås igen som en dåre, känner verkligen när jag åker förbi massa pensionärer hur dom i sina tankar tänker "jäkla ungdomar som kör som dårar"
Ligger i 140-150 hela vägen till västerås och slår mitt rekord sthlm-västerås på nya tiden: 45 minuter!!!
Kommer in till prover 9.15, man har rätt att komma in till 9.30 då de första eleverna får lämna provet (allt för att man inte ska kunna hjälpa varandra) När jag kommer in ser jag Maria och Admira, admira lyfter provet lite försiktigt och fyrar av världens leende, pust tänker jag med andra ord är det ett lätt prov! Sätter mig ner och märker att det här går ju galant! Lämnar in prover 9.55 och går ut och är hur nöjd som helst med mig själv!

Går hem till Admira efter tentan och fikar innan det är dags att åka tillbaka till sthlm.
När jag kommer hem har jag köpt med mig thai mat *mums* sen åker jag och conny till täby c för att handla på duka. Vi fick ett presentkort där så vi köpte en slip till knivarna, behövdes verkligen!
Efter den lilla shoppingturen åkte vi hem igen och duschade och gjorde oss i ordning. Sen åkte vi ut bokstavligen till skogen! Stoffe och pernilla har byggt ett hur låååångt ut på landet, tog iofs inte mer än 50 minuter att åka dit och huset var jätte fint. Kanske inte min stil av inredning och så men fint iaf men hjälp jag skulle aldrig kunna vara hemma där själv! Det är jätte mysigt med det lugna och tysta men jag skulle få panik! Vi satt och lirade lite poker, åkte ut sist haha men de gjorde inte så mycket! Vid 23.30 åkte vi hemmåt.

söndag:
Vaknar 8.15 för att vara på jobbet 9.00 och jobbar till 19.00. Tiden gick iaf rätt fort så...
Igår kväll var jag såå död när jag kom hem, kändes som att jag blivit överkörd av ett tåg ungefär. La mig iaf i sängen vid 21.00 och tittade på tv.

Det var min helg det!
Idag ska jag sitta med vår andra inlämningsuppgift. Egentligen skulle jag kunna strunta i det för det är ju ett grupparbete men jag känner för att börja med det iaf! Sen får vi göra klart imorgon innan skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback