Första dagen: avbockad

Första dagen är avbockad och avslutad. Blev en ganska härlig dag, även om det är underbart med semester är det rätt skönt att vara tillbaka i vardagen och alla rutiner.

Gick upp vid 6 imorse, skulle ta ett tåg som var en halvtimma tidigare så jag kunde snacka lite skit med Admira innan vi började. Rolig början förresten, kommer in och alla sätter sig sedan hör man:
"Hej jag heter Ask Hedberg, jag är den som ska hålla i era föreläsningar i 10 veckor. Vill börja med att säga välkommen till den värsta kursen ni kommer ha under era 3 år"
Jahapp, kul välkomnande till helvetet med andra ord!
Kursen är Mikroekonomi, nationalekonomi med andra ord! Och visst har man hört en hel del dåliga rykten om kursen men läsas måste den då det är en obligatorisk A kurs. Men jag tror på det han sa sedan; om man lägger ner minst 40 timmar i veckan på ämnet kommer man klara sig galant! Och det är ungefär så mycket tid jag brukar lägga ner på skolan så det ska nog gå bra.

Efter skolan stannade jag kvar lite med Admira innan jag tog tåget hem och sedan pendeln för att träffa Conny, skulle åka och köpa kurslitteratur men den var slut i Kista så jag ska köpa den imorgon i stan.

Har även börjat mitt nya liv idag, nu ska här kommas i form! Bloggen kommer kanske innehålla rätt mycket tråkigheter men det är bra för mig själv att hålla lite koll på mig. Funderar på att registrera mig på viktkoll.se men det kostar lite så jag får se men jag har testat det förrut och det är verkligen superbra! Mitt mål är att få en lagom kropp med fina former tills det bär av till Thailand i december. Här ska det sluta ätas onyggt, inge godis och skit i veckorna och med måtta på helgerna sedan ingen mat sent på kvällen och mycket motion! Blir kanske inte så mycket gym men de dagar jag är ledig (onsdag och fredag) kommer jag att träna på gymmet.

Nu ska jag avsluta min kiwi sen blir det sägen, tidig dag med skola imorgon med!

Kommentarer
Postat av: Julia

Alla verkar redan ha börjat, jag börjar på torsdag? :p

Postat av: J

Hmm, lagom så trevligt välkomnande. Gud vad taggad jag skulle bli av det snacket.
not.

2007-08-20 @ 23:09:01
URL: http://fashi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback