Tisdag

Igår var jag i skolan hela dagen, först hade vi föreläsning sen hade vi artikelseminarium vilket gick över förväntan. Alla man hör saker från förstorar upp allt så mycket! Att allt tar såå lång tid  och är såå jobbigt men det är det inte om man lägger ner den tid det tar! Man måste räkna med att lägga ner ungefär 8 timmar om dagen på skolan om man vill ha bra reslutat, låter mycket men det är ju som ett vanligt jobb. I början hade jag svårt att komma till ro och sätta mig ner för att plugga men det har förändrats radikalt på senaste tiden, jag har blivit mycket bättre på att planera min tid och verkligen sätta mig ner och göra det jag ska och lite till och det har faktiskt gett resultat!

Idag är det ingen skola, ska sitta och plugga hela dagen.
I eftermiddag eller vid 2 tiden ska jag till jobbet, dom ska ha personalmöte men även om jag vet vad dom kommer säga så ser det bättre ut att jag också är där, de ser ju trots allt inte så bra ut om de särbehandlar mig framför de andra anställda. Mötet borde inte ta så lång tid, tänkte först cykla dit men jag tror jag tar mig en promenad istället även om det inte är så långt. Sen tar jag en promenad till centrum för jag måste köpa sån där innehållsföreteckning eller vad det heter till min präm, underlättar till tentan eftersom det är en open-book tentamen man får alltså ha med sig allt material och alla böcker som mna haft under kursens gång. Känns rätt okej att man får ta med alla anteckningar och sånt men det gör det egentligen svårare för du måste vara väl förberedd att hitta i materialet också annars är det inte till någon hjälp! Då är det iaf bra med en pärm har jag kommit fram till :)

Annars har jag spenderat helgen men att jobba i vanlig ordning, har varit fruktansvärt mycket jobb den senaste tiden och jag har varit helt slut om dagarna, därav har det inte blivit så mycket internet för mig men nu i helgen är jag äntligen ledig! Tyvärr ska ju det fina vädret försvinna till helgen men man vet ju aldrig med dom :)

Annars har vi också börjat göra planer inför valborg, min älskade Martina kommer hem för att fira sin födelsedag så det blir mycket skoj att träffa henne! Även om man försöker hålla kontakten per telefon vilket vi gör några gånger i veckan så är det inte alls samma sak men så länge hon är lycklig där så :)
Men iaf på valborg ska vi försöka samla några hemma hos oss, vi har ju inte så mycket pengar just nu så det är väll det enda man kan göra som är gratis haha, blir lite grillning och så. Den som vill komma av mina vänner är mer än välkommen :)

Åter till böckerna!

Kommentarer
Postat av: denise

jag hade gärna velat komma... *längtar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback