skit vecka

Vilken rent ut sagt skit vecka det har varit! Ta mig ifrån detta pissliv!!

Förra helgen gick bilen sönder, ljuddämpar grejen pajkade ihop totalt, på en bil som inte ens är 4 år! Visst är inte Peugeot kända för sin kvalite på bilar, snarare tvätom men jag hade förväntat mig liiite mer iaf!
Trodde först de skulle kosta skjortan att byta det (brukar kosta när det handlar om bilar) men som tur var behövde vi bara köpa mellersta ljuddämpar röret och byta kunde Conny göra själv så det vart relativt billigt!

I torsdags när vi kom hem låg det ett fint brev från elbolaget, trodde först jag såg i syne när jag öppnade det, det var nämligen räkningen på hur mycket vi skulle betala för förra året, när jag läste det tyckte jag det stod klart och tydligt 852 kr, hm tänkte jag det var ju inte så farligt, Conny tittar på räkningen och utbrister: älskling det står 8052 kronor!!!!!!!!
Jag hamnade mer eller mindre i chock! Det är ungefär...låt mig se...8000 kr mer än vad vi äger! Började genast göra en lista på vad jag kunde pantsätta för smycken för att vi ska klara oss men sen kom vi på att vi nog kan dela upp räkningen.
Förstår inte hur elbolagen tänker, de vet att de skickar en så hög räkning till en 22 årig tjej, dom måste väll fatta att jag inte alls kan betala så mycket på en gång och vill dela upp de? Kunde dom inte ha delat upp de från första början istället? Eller ännu bättre, kunde dom inte skicka räkningen i ett påskägg istället så man hade kunnat glädjas för något iaf!

Det blir ett fattigt liv från och med nu....men vi ska komma på fötter igen till sommaren, det är jag 100 på!
men just nu så: bye bye shopping och alla lyxigheter, det svider rejält ska jag säga men ibland måste man...

Kommentarer
Postat av: Denise

fan vad surt.. så har det varit för oss med. fast då kom vi undan med 3000 kr. man kan dela upp betalningen så gör det!

Postat av: Emelie

Usch det var ingen rolig räkning :( jag väntar också på en sådan saftig räkning från elbolaget =/

2007-04-07 @ 22:30:58
URL: http://nellie.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback