elen

Har ägnat början på eftermiddagen till att prata med elbolaget, fick som tur var en kille som var duktig så vi satt och pratade i nästan 40 minuter haha, värsta polarna numera ;)
I alla fall så fick jag ner priset en hel del eftersom jag band upp den rörliga kostnaden i ett år men jag ska se vad Conny säger när han kommer hem för man har 2 veckor på sig att ändra sig! Tror iofs inte att vi kommer hitta något billigare...
Sedan la jag om räkningarna också så nu ska vi få elräkning draget på autogiro varje måndag istället för i kvartalet, blir lättare att disponera pengarna så!
Även denna saftiga räkning har jag delat upp i 2 stycken men vi får se hur mycket vi kan betala denna månad, hatar att lämna till nästa månad! Men vi får se när lönerna kommer hur det blir
Känns hur som helst skönt att ha löst det problemet, nu ska jag ävan komma iväg och köpa elsnåla lampor hem hit, lyx kostar tyvärr! Hoppas på att hitta även spottar med lågenergi för vanliga lampor har vi ju bara i sovrummet och badrummet *älskar spottar*
Borde egentligen åka till IKEA redan idag och titta efter det, gör man inte saker på en gång får man aldrig tummen loss att göra det sen!

Imorse var jag iaf och tog blodprov, uscha hatar att göra det var så fruktansvärt nervös men jag måste ju ändå öva mig på det! Kommer komma många tillfällen i livet när man måste göra det...

Conny har poker ikväll så jag blir ensam, har inte bestämt mig om jag ska åka till Admira i Uppsala eller inte, skulle vara bra att plugga tillsammans men känner inte att jag riktigt orkar just nu! Om jag inte åker SKA jag plugga hemma på egen hand, får inte slösa bort den här dagen på ingenting!

Har även sökt kurserna till hösten, så konstigt tycker jag att man måste söka till kurserna när man redan är antagen  på programmet men men måste man så måste man!
Tittade faktiskt även på vilka sommarkurser dom hade i år men de var ingenting som lockade, funderar på att till nästa sommar söka till kursen matematik för ekonomer om den går på sommaren, inte för att jag gillar matte, tvärtom, men det kan vara bra att ha!
Längtar till 3:e året när man får inrikta sig och skriva sitt examensarbete, vet redan vad jag ska fördjupa mig i, ska välja marknadsföring som huvudämne men även läsa en extra kurs i bokföring så jag kan jobba med det också i nödfall även om jag somnar av att det är så tråkigt. Ska också försöka hinna med en kurs i handelsrätt, det verkar väldigt intressant faktiskt. Men det är väldigt långt kvar tills dess, ska fokusera på det jag håller på med nu för det är mycket som ska göras innan lovet är här!

Måste bestämma mig om hur jag ska göra med IKEA...återstår att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback