tenta,tenta, TENA??!!

så känns det! tänker jaha då har jag tenta imorgon, jaha tenta, men vadå HAR JAG TENTA??? NU?? det går inte, får panik och handsvett av tanken.

Jag är inte alls förberedd, det är för många sidor som ska in, för mycket regler till en miljon olika uträkningar, kredit och debet konton, kontonummer och tabeller. Allt är som en dimma med en massa siffror och uppställningar! Jag är misslyckad!

Jag har verkligen pluggat, det har jag, men tillräckligt? man har väll aldrig egentligen pluggar tillräckligt men jag har verkligen lagt ner mycket tid på det här men trots det så vill det inte fastna i min hjärna!

Det är lite konstigt hur minnet funkar. Jag kan inte minnas hur man räknar ut F-skatt och interimsfodringar trts at jag traglat detta i evigheter känns det som men vilket plagg som är det nyinkomna på H&M sida ja mina kära vänner det kan jag minsann! Allt onödigt tar man in hur lätt som helst, 100 telenummer,port koder,kort koder, personnummer osv men när man ska räkna ut ett simpelt tal ja då står det still!

Sitter vid köksbordet, papper formligen överallt, inte en liten liten ledig yta finns, gått igenom allt för hundrade gången. Tänker att nu ska ja lösa ett tal från en gamla tentan: trycker fram ett nytt stift, vänder blad i blocket och tar fram talet. Ser ju bra ut, läser det för mig själv 2 gånger så jag verkligen förstår vad det är jag ska göra (bra att inte slarva, har jag inte tid med) skriver upp det allra viktigaste och sen börjar uträkningen! Ha, de trodde jag ja! sen står de still, allt som började så bra blir en enda soppa och det slutar med att jag vänder blad till facit för att åtminstånne se hur man började iaf! i verkligheten slutar det med att jag skriver av hela facit och går vidare till tal två ihop om att något av detta "fusk" har fastnat! När jag 2 timmar senare ska göra en identiskt uppgift får jag svar på min fråga: det fastnade nada, ingenting, noll, zero, kalla det vad ni vill!
Känner paniken komma, några timmar kvar och desseutom är det fredagskväll, vet att de kommer miljoner fredagskvällar till men kroppen slutar fungera vid 17,00 på fredagar, den är inställd på att från och med nu och till läggdags får man göra vad man vill, känns nästan som man är 5 år igen!

Har 40 minuter till klockan slår 17.00 men desvärre har jag 1500 sidor som ka läsas in, ungefär 30 regler som ska kunnas, 4 tabeller som ska förstås och en hela bunt med tentor som borde gås igenom!
Bara att sätta igång med min kapplöpning mot tiden!

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag lider med dig gumman! Men jag vet att du klarar det och ska tänka på dig imorgon. Du klarar det!

Postat av: Emelie

Tänker på dig och håller tummarna att du klarar det :)

2006-10-28 @ 10:03:41
URL: http://nelliesmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback