swedbank

Efter jag hämtat mitt paket från posten gick jag till banken för att sätta in min pengar jag fått av CSN.
När Conny och jag flyttade ihop bestämde vi att vi skulle ha gemensam ekonomi, kändes mer naturligt så, vi skapar ju ändå ett liv tillsammans och jag lever för att vad som är mitt är även hans! Då jag egentligen tillhör SEB men redan har 3 olika konton där sa vi att vi skulle öppna ett gemensamt sparkonto i Swedbank där Conny tillhör, ett konto där vi skulle spara pengar till olika saker (just nu resan) och där vi båda kan sätta in och plocka ut pengar som vi vill.
Hur som helst, när jag satt in pengarna där frågade jag honom hur mycket det fanns där nu varpå han svarar ja det du just har satt in. Tyckte det lät väldigt konstigt för jag vet att det ska finnas en del pengar där, frågade då om det verkligen stämmer etersom jag vet att det finns mer pengar. Så säger han: det finns en överföring av en del pengar. jag tänkte okej och frågade vart dom hade tagit vägen. Då säger han: det kan jag inte tala om! förstod ingenting och förklarade för honom att det är ett konto som jag och min sambo har tillsammans så jag ha lika mycket rätt som Conny att få veta vart våra pengar tagit vägen men han vägrade säga det!

ringde Conny och frågade och då sa han att han hade fört över dom till ett annar sparkonto som ger bättre ränta, det visste jag men hade glömt bort att han hade gjort det. Men fortfarande, får dom verkligen göra så? neka mig att få veta vart mina egna pengar tar vägen? Just för tillfället hatar jag Swedbank!


Kommentarer
Postat av: Denise

om ni båda står på avtalet på kontot så ska du också få den informationen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback