fixardag

Idag har det verkligen varit en fixardag! Har hunnit med en hel del:

* tvättat svarta kläder
* tvättat vita kläder
* gjort lasagne till middag
* griljerat julskinkan
* lagt in 2 sorters sillar-curry och vitlök
* slängt papper i insamlingen
* slängt glasflaskor i insamlingen
* handlat allt jag behöver för julmaten

tanken var att jag skulle göra biscotti idag men det hinner jag inte nu, ska se om jag hinner göra det ikväll annars imorgon på morgonen!

Pratade precis med pappa, blir så arg på den svenska lagen!!! För att få stöd från csn, alltså inte att ta lån, så får man bara tjäna 10 000 per halvår men eftersom jag inte tar lån så jobbar jag och tjänar mer än så. Då ska man räkna ut hur mycket man kommer tjäna varje halvår och rapportera in det så dom räknar ut hur mycket procent av de 2500 man får. Jag har skrivit in att jag kommer tjäna 75 000 mellan 31/7 och 31/12 i år. Pappa har varje månad hållt reda på hur mycket jag har tjänat så jag inte åker på en smäll och får betala tillbaka allt till csn och nu visar det sig att hittills, utan det jag har jobbat för i december är jag uppe i 68 000 vilket betyder att jag är farligt nära gränsen! I december har jag jobbat 2 dagar på en helg och ska jobba imorgon och på lördag men nu vet jag inte om jag kan göra det! Sen vet jag inte om dom måste ta bort timmar jag jobbat nu i december så jag inte tjänar mer....blir så sjukt trött på det här systemet! Vill staten verkligen att alla studenter tar lån? får man aldrig vara självständigt och lösa det på eget sätt? Sen kan jag vinka adjö till de semesterdagar jag har sparat och tänkte ta ut i pengar nu när jag reser bort...åhhh vad allt känns skit!
Tycker synd om den som får jobba på lördag om jag inte kan hitta en annan lösning... vill ju så gärna jobba för jag behöver verkligen pengar!! ska iaf ringa csn när vi pratat om det här på jobbet och ändra för nästa termin så jag kan tjäna lite mer....

Nä nu ska jag göra mig i ordning!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh så duktig du är gumman :)
hoppas det fixar sig med csn..

Postat av: Denise

gud vad tråkigt. mkt bättre ju om man kan lösa dwet själv ju!

2006-12-20 @ 15:41:42
URL: http://www.snisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback